Dersin Adı | Profesyonel Beceri Laboratuvarı IV |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 404 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri mutfak tekniklerini kavramaları ve bu teknikleri profesyonel mutfak servisi ile pekiştirmelerini sağlamaktır. Dersi alan öğrenciler, ileri teknikler kullanarak bir şefin tarzına ve koordinasyonuna uyumlu şekilde çalışmayı ve ileri düzey tabaklamayı öğrenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, öğrencilerin ileri düzey yemek hazırlama ve tabaklama becerileri geliştirilmekte; günümüzde kullanılan farklı pişirme yöntemleri uygulanarak sunum ve servis etme modelleri gösterilmektedir. Ek olarak, Türk ve dünya mutfaklarından farklı teknikler içeren yemeklerin nasıl hızlı ve doğru bir şekilde sunulması gerektiği üzerinde durulmakta ve öğrencilerin mutfak dışında servis alanında da yetkinlik kazanmaları sağlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Bir Yemek Geliştirmenin Aşamaları - Konu İncelemesi 2 | Wayne Gisslen, "Menus, Recipes and Cost Management." Professional Cooking, 8th edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2015, 93-125. |
3 | Bir Yemek Geliştirmenin Aşamaları - Konu İncelemesi 2 | Nenes, Michael F. "Italy." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 691-710. Print. |
4 | Mutfak Sanatlarında Ürün Bilgisi | Nenes, Michael F. "Italy." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 691-710. Print. |
5 | Şeflerin Yaratıcı Yöntemleri | Nenes, Michael F. "France." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 640-659. Print. |
6 | Şeflerin Yaratıcı Yöntemleri | Nenes, Michael F. "France." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 640-659. Print. |
7 | Yaratıcı Mutfak Ürünleri | Nenes, Michael F. "Spain." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 271-304. Print. |
8 | Ara sınav | |
9 | Menüde Yemek Açıklamaları | Nenes, Michael F. "The British Isles." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 499-610. Print. |
10 | Tabaklama ve Tabaklar, Yemeklerin Sunumu | Nenes, Michael F. "Turkey, Greece and Crete." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 454-470. Print. |
11 | Tat ve Lezzetin Çoklu Algılanması | Nenes, Michael F. "Turkey, Greece and Crete." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 454-470. Print. |
12 | Gıda ve Tasarım | Nenes, Michael F. "Japan." International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes . 1st ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 148-68. Print. |
13 | Yemeğin Geleceği Üzerine | Myhrvold, Nathan. "Cooking Sous Vide." Modernist cuisine. the art and science of cooking: Kitchen manual. By Chris Young and Maxime Bilet. 1st ed. Bellevue, WA: The Cooking Lab, 2011. 192-267. Print. |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Michael F. Nenes, International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes, 1st edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2009. ISBN: 978-0-470-05240-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Wayne Gisslen, Professional Cooking. 8th edn., Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc., 2015. ISBN: 978-0-470-19752-3
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest